BronQo.com; een half jaar na de lancering

afbeelding van Lonneke van de Ven
Door Lonneke van de Ven op donderdag 17 september 2015
Textual Branding

17 april 2015 is BronQo.com live gegaan; een webshop die ontzorgt in de aanschaf van werkkleding, veiligheidskleding en persoonlijke beschermingsmiddelen. Jacco de Vos, mede-eigenaar van Uitgetypt.nl en BronQo.com, kijkt met trots terug op het afgelopen half jaar en werpt alvast een blik op de toekomst. 

Hoe kijk je terug op het afgelopen half jaar?

Het afgelopen jaar hebben we ons vooral beziggehouden met het perfectioneren van allerlei zaken rondom BronQo.com. Hierbij kun je denken aan de website, administratie, leveranciersgesprekken, etc. Het is leuk om te zien dat we stapje voor stapje toewerken naar een nog betere basis om zodoende een groter marktaandeel te kunnen vergaren. Naast veranderingen binnen BronQo.com is ook mijn rol binnen BronQo.com veranderd. Bij de start van BronQo.com was ik meer op de achtergrond bezig; ik hielp voornamelijk bij het maken van strategische keuzes - je kunt je voorstellen dat dat er in een opstartfase erg veel zijn. Nu BronQo.com live is gegaan, richt ik me meer op de financiële kant, administratieve zaken en het gaan benaderen van prospects. Ik vind het leuk om te zien dat dit soort veranderingen plaatsvinden, dat betekent namelijk dat we niet stil zitten.

BronQo.com én Uitgetypt.nl, hoe gaat dat samen?

Het is niet altijd even gemakkelijk om je aandacht over twee eigen bedrijven te verdelen. Zeker niet omdat we allemaal een bedrijf naast BronQo.com hebben. Richard, Marcel en Ivo zijn druk met Getting Social en Ruud en ik met Uitgetypt.nl. Toch hebben we hier aan het begin goed over nagedacht en bewust gekozen om op deze manier BronQo.com op te starten. De kracht achter dit team is dat diverse persoonlijkheden en verschillende soorten kennis worden gebundeld, zodat er een nieuw idee op de markt kan worden gezet.
Ondanks het verschil in branche bij Uitgetypt.nl en BronQo.com merk ik wel dat onze online kennis goed van pas komt. Hetzelfde geldt voor de mannen van Getting Social; de kennis die zij hebben op het gebied van webshop ontwikkeling, design en online marketing vormt de basis om ons online te kunnen onderscheiden. Door al onze kennis te combineren, kunnen we een branche betreden waarin niemand van ons van tevoren actief was, maar waar wel mooie kansen liggen. De kennis die we tijdens dit hele proces hebben opgedaan en nog op gaan doen, kunnen we vervolgens gebruiken wanneer we in de toekomst naast BronQo.com nog andere ideeën willen vermarkten.

Hoe zou jij BronQo.com in de toekomst willen zien?

De komende tijd zal de focus liggen op het binnenhalen van klanten. We willen actief potentiële afnemers gaan benaderen en hen laten weten wie we zijn en wat we doen. Ook gaan we voor onszelf doelstellingen opstellen met als doel dat we deze gaan behalen natuurlijk. Ik heb zeker het gevoel dat er toekomst in BronQo.com zit, maar daarvoor zal BronQo.com eerst actief gepromoot moeten worden. En dat is dus precies waar we ons nu op gaan richten.

                                                                                                           

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!