De nieuwe website van Getting Social: bekijk ‘m nu!

Door Richard Heesen op donderdag 07 januari 2016
Eigenaar, online strateeg

2015, een druk jaar waarin we samen met onze klanten hard hebben gewerkt aan (nieuwe) digitale oplossingen. Voorbeelden hiervan zijn de lancering van onze eigen webshop BronQo.com, de ontwikkeling en realisatie van de kennisdatingwebsite van de KKBL, het succes van RodaDeal en de ontwikkeling van de shared decision-making tool van GGZ instelling Vincent van Gogh.  Kortom, een jaar waar we met trots op terugkijken. Om 2016 net zo goed te beginnen als 2015, of eigenlijk gezegd beter, is dit een mooi moment om onze nieuwe website te lanceren. Een verfrissende website die onze klanten een frisse blik laat werpen op ons werk. Maar, wat is er nu veranderd ten opzichte van de oude website, en nog belangrijker waarom?

Achterliggende gedachte Gettingsocial.nl

Twee tot drie jaar geleden lag de nadruk bij ons vooral op het bouwen van websites in Drupal. Dit doen we uiteraard nog steeds, maar we doen meer! Tegenwoordig omschrijven we onze werkzaamheden niet meer aan de hand van websites bouwen, maar noemen we het online producten; we bouwen online producten om vraag en aanbod te verbinden; online producten om fysiek efficiënter werk te kunnen leveren; online producten die een bedrijf of organisatie tijd zullen besparen en dus geld op zullen gaan leveren; oftewel, online producten die bedrijfsprocessen optimaliseren. Door deze verandering van websites naar online producten is het voor klanten vaak moeilijk om zich iets voor te stellen bij wat wij kunnen bouwen. En dat is precies waar volgens ons verandering in moest komen.
“Wow, dat wil ik ook!” is wat we willen bereiken met onze nieuwe website. Als klanten een bezoekje brengen aan www.gettingsocial.nl moeten zij in één oogopslag kunnen zien wat wij doen, waarna ze hopelijk het idee krijgen dat ze dat zelf ook willen. Dit proces proberen we te stimuleren door specifieke producten weer te geven, zowel per sector als per type product. Iets wat op onze vorige website ontbrak. Wanneer u nu op de website kijkt, ziet u meteen de verschillende producten die wij kunnen bouwen: van een Kennisdatingsite tot een Kennisportal en van een Webshop tot een E-learning applicatie, het zijn allemaal producten die in ons straatje passen, maar die voorheen niet duidelijk naar voren kwamen.
Kortom, waar we op dit moment met een nieuwe klant om de tafel gaan zitten om te kijken wat het beste bij het betreffende bedrijf of organisatie past, kan de klant vanaf nu vooraf zelf al een idee krijgen van de digitale tools die wij voor hen kunnen bouwen. Het zou mooi zijn als we straks worden opgebeld en er naar de mogelijkheden voor de ontwikkeling van bijvoorbeeld een content generator of een klantcommunity wordt gevraagd. Dan blijkt namelijk dat we de klant nieuwsgierig hebben gemaakt met de producten op onze website. Precies wat we willen!

Wat doen we vs. Voor wie

Om de zoektocht voor (potentiële) klanten gemakkelijker te maken, wordt bij de nieuwe website de nadruk gelegd op twee verschillende zoekmethoden. Enerzijds kunnen klanten geïnteresseerd zijn in een specifiek product, bijvoorbeeld een community, en willen zij graag weten wat voor communities er bestaan en wat de mogelijkheden zijn. Anderzijds kunnen klanten werkzaam zijn in een bepaalde sector en graag willen weten wat Getting Social voor hen kan betekenen en wat Getting Social voor andere bedrijven uit deze sector heeft betekend. Om deze reden hebben we dan ook het onderscheid tussen “Wat doen we” en “Voor wie” verduidelijkt. Voor de eerste methode krijgt de websitebezoeker onder “Wat doen we” een duidelijk overzicht, en voor de tweede onder “Voor wie”.

Wat doen we?

“Wat doet Getting Social nu eigenlijk precies?” of “Wat kunnen jullie voor ons maken?” zijn vragen die ons geregeld worden gesteld. Het antwoord op deze vragen is op onze vernieuwde homepage te vinden waar de vier typen hoofdproducten van Getting Social worden weergegeven: Communities, E-commerce, Portals en Marketing. Dit is in een notendop wat wij onze klanten kunnen bieden, maar dit kan én moet natuurlijk iets concreter… Om deze reden zijn dan ook onder het kopje “Wat doen we” alle subproducten te zien. Op deze manier kan een klant gemakkelijk en snel zien wat wij doen én of daar iets voor hem of haar tussen zit.

Voor wie?

Een tweede onderscheid dat een belangrijk onderdeel is van onze nieuwe website, zijn de “Voor wie” categorieën, oftewel de sectoren waarvoor wij werken: overheid, onderwijs, zorg, B2C en B2B. Door deze vijf verschillende sectoren weer te geven, kunnen klanten direct zien voor welke klanten uit een bepaalde sector wij werken of hebben gewerkt. Bovendien kunnen ze hun eigen bedrijf of organisatie hierin herkennen. Door vervolgens op zo’n klant te klikken, kan men zien wat we precies voor die klant hebben betekend. En dit brengt hen hopelijk weer tot de gedachte “wow, dat wil ik ook!”.



Voor het geval u het nog niet gedaan heeft, neem snel een kijkje en ervaar onze nieuwe website zelf; www.gettingsocial.nl. Denkt u nu “wow, dat wil ik ook”? Neem dan gerust contact met ons op: 040-2180599 en wij helpen u graag verder!

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!