Responsive webdesign

Waarom kiezen voor responsive webdesign?

Het is van belang dat het design van een website flexibel is. Met de vele nieuwe media waarop de website te bekijken is, is het gebruiken van een standaard schermgrootte onhandig en achterhaald. Daarom maken wij gebruik van responsive webdesign: één website, met meerdere gezichten. Responsive webdesign is de eerste toepassing die ervoor zorgt dat de lay-out en functionaliteit zich automatisch aanpast aan de schermgrootte. Waarom zou u kiezen voor responsive webdesign? Hieronder vijf redenen waarom het een slimme zet is om voor responsive webdesign te kiezen:

1. Een aparte mobiele website voldoet niet meer

Het aanbod en gebruik van smartphones en tablets neemt met de dag toe, en daarmee ook de variatie in schermgrootte. Een iPhone heeft staand een resolutie van 480 pixels waar de GalaxyTab staand gebruik maakt van 800 x 1280 pixels. Een groot verschil, en dan hebben we het nog niet gehad over de verschillen in de liggende stand. Vervelend voor de bezoeker, wanneer je website net te breed of te smal is voor het gebruikte apparaat. Responsive webdesign zorgt ervoor dat de website aangepast wordt aan het juiste formaat. 

2. Met responsive webdesign wordt alle informatie op een website toegankelijk, ook met een smartphone of tablet.

Het idee is nu dat een mobiele website kleiner moet zijn dan de werkelijke website, waardoor veel informatie weggelaten wordt. Zonde, want hierdoor wordt de mobiele website een uitgeklede versie van de originele website. En hoe weet u welke informatie u kunt schrappen? Omdat responsive webdesign de functionaliteit automatisch aanpast, is dit niet nodig. Alle informatie blijft altijd voor iedereen beschikbaar, ook op een mobiele website. 

3. Er wordt steeds meer mobiel gegoogled

Als je met je smartphone via Google op een website komt, dan word je vaak automatisch doorgestuurd naar de mobiele versie van die site. Deze mobiele versie bevat minder informatie, waardoor relevante informatie, waar uw potentiële klant naar op zoek was, kan ontbreken. Een mobiele website die gebruik maakt van responsive design is niet alleen gebruikersvriendelijker, maar levert ook betere zoekresultaten aan de bezoeker. 

4. Alle informatie op één URL

Veel websites zijn afhankelijk van de verspreiding van hun content via sociale media. Bijvoorbeeld: u plaatst een link op Facebook naar uw laatste blog die u heeft gepubliceerd via uw PC. Een gebruiker probeert daar via zijn smartphone te komen, maar nu blijkt de blog niet geschikt te zijn om te bekijken met een smartphone. Grote kans dat de gebruiker binnen een minuut uw link alweer vergeten is en uw site niet meer zal bezoeken. Een lezer die op een link klikt, wil op een website terechtkomen die geoptimaliseerd is voor zijn of haar apparaat, niet voor het apparaat van diegene die de link deelde.

5. De content staat centraal

Met responsive webdesign hoef je geen keuzes meer te maken over welke informatie je wilt delen met wie, wanneer en hoe. Je kunt (potentiële) klanten 24 uur per dag, 7 dagen in de week en via ieder device informeren. Responsive webdesign is dus ook een voordeel voor online marketing (SEO). Eén unieke URL, geen dubbele content op aparte mobiele websites en alles overzichtelijk in één Google Analytics profiel. 

Getting Social kiest voor responsive webdesign

Getting Social raadt responsive webdesign sterk aan. Bezoek www.gettingsocial.nl eens via je pc en via je tablet - vergeet hierbij niet je scherm een keer te kantelen - en ervaar zelf het verschil!

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!