Social media strategie

Het gaat er niet om dat u actief bent op verschillende social media netwerken, maar om welke boodschap u achter wilt laten. Hiermee bedoelen we dat bijvoorbeeld een tweet op zich niets voorstelt. Fijn dat u uw ei kwijt kunt op Twitter, maar het is voor uw bedrijf of organisatie veel meer van belang dat anderen waarde toekennen aan uw tweets.

De kennispiramide

Om dit verhaal in beeld te brengen gebruiken we de kennispiramide hieronder.

Twitter is typisch een medium dat onder de laagste categorie valt: data. Twitter is eigenlijk een groot databestand, waarin tweets pas een betekenis krijgen wanneer ze gewaardeerd worden. Wordt uw tweet bijvoorbeeld vaak geretweeted? Dan is de informatie dus blijkbaar nuttig voor anderen en dit brengt de tweet naar een hoger niveau, zoals informatie of zelfs kennis. Bloggen daarentegen bevindt zich direct al op kennisniveau. U deelt immers uw eigen kennis in de vorm van een verhaal. Schrijft u een hele goede blog, dan stroomt u misschien weer door naar het hoogste niveau: wijsheid. Enfin, u heeft hem vast al door: social media en internettoepassingen bevinden zich op verschillende niveaus in de piramide en u bent goed bezig wanneer uw content op een zo hoog mogelijk niveau terechtkomt.

De social media strategie piramide

Getting Social heeft daarom een nieuwe piramide ontworpen: de hiƫrarchische social media strategie piramide.

GS piramide

Deze piramide geeft aan welke social media- of internettoepassing zich op welk niveau bevindt. Aan de hand van deze piramide is het gemakkelijker uw social media strategie te bepalen.

Het complete verhaal lezen over het gebruik van social media? Download de whitepaper "It's all about the message"

Direct contact opnemen? |

Op zoek naar professionals die zowel verstand hebben van business als web? Stuur ons gerust een bericht of kom langs voor een gratis adviesgesprek!